Υπέροχη εκδρομή του Σωματείου στην Πελοπόννησο (18-20/7/2017)

Η τριήμερη εκδρομή μας στην Πελοπόννησο ήταν υπέροχη! (Φωτογραφίες στο τέλος της ανάρτησης)
Είδαμε, ακούσαμε, χαρήκαμε, γλεντήσαμε, κοιμηθήκαμε αλλά και ξενυχτίσαμε κάναμε φίλους και τώρα περιμένουμε την επόμενη ευκαιρία να βρεθούμε πάλι όλοι μαζί αλλά και με άλλους τόσους για να ζήσουμε καινούργιες ομορφιές και να γνωριστούμε.

Στα Γρεβενά ήταν η πρώτη στάση μας, στην Άρτα η πρώτη περιήγηση μας, η Πάτρα το κέντρο της εκδρομής όλες αυτές τις μέρες, τα Καλάβρυτα όμως μας πήραν την ψυχή και την καρδιά μας με όσα υπέροχα που είδαμε…. Επιστρέφοντας επισκεφτήκαμε την Ιερή πόλη του Μεσολογγίου και το πανέμορφο μοναστήρι της Παναγιάς του Μικροκάστρου. Όλοι γυρίσαμε φορτωμένοι με διδάγματα από το παρελθόν αυτής της χώρας ΙΣΤΟΡΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΠΑΡΑΔΟΣΗ αλλά και τις ανεπανάληπτες ομορφιές της. Οι καινούργιοι δρόμοι (Εγνατία και Ιωνία Οδός) που χρησιμοποιήσαμε έκαναν το ταξίδι μας πολύ πιο γρήγορο και ξεκούραστο. Το ταξίδι όμως το έκανε ακόμα πιο ευχάριστο και ξεκούραστο ο οδηγός και κολλητός πλέον της παρέας μας, ο Γιάννης, με το υπερσύγχρονο λεωφορείο του.
Αρχηγός της εκδρομής μας ήταν η ανεπανάληπτη Χαρίκλεια Αναγνώστου!!!!
Ξεναγός από το μικρόφωνο ο απίθανος παπά μας…..!!! Μας ζάλισε λίγο παραπάνω αλλά πρέπει να το παραδεχτούμε ότι ήταν απίστευτα ενημερωμένος…. Σε κάθε σημείο είχε να μας πει κάτι! Μάλλον θα τον προτιμήσουμε και στην επόμενη εκδρομή μας…..!!!
Άρτα
Πρώτη στάση στην εκδρομή μας ήταν η Άρτα. Εκεί επισκεφτήκαμε το ναό της Αγ. Θεοδώρας όπου φυλάσσετε το Άγιο λείψανο της. Μας ξενάγησε σύντομα αλλά και περιεκτικότατα ο Αθανάσιος ένα παλληκάρι με γνώση του θέματος και με αγάπη για ότι έλεγε. Επισκεφτήκαμε και προσκυνήσαμε την Παναγία την Παρηγορήτισσα. Θαυμάσαμε την υψηλή αρχιτεκτονική τέχνη του μνημείου. Χαρακτηριστικότατο δείγμα βυζαντινής τεχνοτροπίας αλλά και τις υπέροχες εικόνες του. Το μεσημέρι φάγαμε δίπλα στο θρυλικό γεφύρι της Άρτας όπου η παράδοση θέλει ο πρωτομάστορας να θυσιάζει την γυναίκα του για να μπορεί να στεριώσει το γιοφύρι. Οι ταβέρνες ήταν δίπλα ακριβώς στο ποτάμι του Άραχθου αλλά και κάτω από τα τεράστια κλαδιά του γεροπλάτανου του Αλή πασά. Εδώ θέλει η παράδοση τον Αλή πασά να απολαμβάνει τη δροσιά χαζεύοντας με περισσή ευχαρίστηση τους κρεμασμένους αγωνιστές της Επανάστασης που συλλάμβανε.
Οδοντωτός
Δεύτερη μέρα εκδρομής: Άνοδος στα Καλάβρυτα με τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο. Αναχώρηση από το Διακοπτό και άφιξη σε μια ώρα στα Καλάβρυτα. Όποιος δεν έκανε αυτή την διαδρομή πραγματικά χάνει. Υπάρχουν εναλλαγές τοπίων μοναδικές και ανεπανάληπτες, ρυάκια, καταρράκτες, πράσινο, λουλούδια, βράχοι τεράστιοι, χαράδρες, στάνες με ζώα συνθέτουν πίνακες ζωγραφικής λες και η φύση ήθελε να αναδείξει το μεγαλείο της γι’ αυτό τα έφτιαξε με τόση τέχνη.
Ι.Μ. Αγ. Λαύρας
Φτάσαμε σχετικά νωρίς στα Καλάβρυτα, μια μικρή κωμόπολη αγκαλιασμένη από πανέμορφα και καταπράσινα βουνά. Γνωρίζαμε πολλά γι’ αυτόν τον τόπο αλλά σίγουρα κανένας μας δεν περίμενε ότι τα συναισθήματα θα γίνουν τόσο δυνατά. Η πρώτη στάση έγινε στο θρυλικό μοναστήρι της Αγ. Λαύρας. Μοναστήρι πανέμορφο, τόπος γεμάτος ιστορία. Προσκυνήσαμε στο καθολικό της μονής και ξεναγηθήκαμε από τους Πατέρες στα κειμήλια του μοναστηριού και τη βιβλιοθήκη. Το σπουδαιότερο από αυτά φυσικά είναι το λάβαρο της Επανάστασης του 1821. Προσκυνήσαμε τα Άγια λείψανα του Αγ. Αλέξιου του ανθρώπου του θεού και του Αγ. Φιλαρέτου. Εκεί υπάρχει και το μικρό εκκλησάκι όπου ο επίσκοπος των Παλαιών Πατρών ο Γερμανός ευλόγησε το λάβαρο της Παναγιάς και κήρυξε την Επανάσταση.
Καλάβρυτα
Επόμενη στάση – προσκύνημα τα Καλάβρυτα, στον τόπο όπου ο Ναζισμός και ο Φασισμός κατακρεούργησαν 1800 άνδρες Καλαβρυτινούς. Ήταν 13 Δεκέμβρη του 1943 όταν οι «πολιτισμένοι» Γερμανοί εμπνευσμένοι από το μεγαλοϊδεατισμό του Νίτσε και πιστεύοντας ότι αυτοί και μόνο είναι οι σπουδαίοι σε όλη τη γη μέσα από την Άρια φυλή οδήγησαν τα μεν γυναικόπαιδα στο σχολείο του χωριού τους δε άντρες από 14 χρονών και πάνω όλους σε αυτόν το λόφο του ΚΑΠΗ έβαλαν φωτιά σε όλα τα σπίτια του χωριού και εκτέλεσαν με χιλιάδες σφαίρες όλους τους άνδρες και τα παιδιά σ’ αυτό το σημείο. Ήθελαν να σβήσουν από το χάρτη τα Καλάβρυτα γιατί ήξεραν πολύ καλά ότι είναι σύμβολο έναρξης της μεγάλης Επανάστασης του 1821. Σταθήκαμε όλοι μας αμίλητοι μπροστά στο μνημείο και γεμάτοι δάκρυα ακούσαμε την διήγηση με τα γεγονότα εκείνων των ημερών. Ο π. Χρήστος έψαλε ένα σύντομο τρισάγιο . Φεύγοντας όλοι λέγαμε δυνατά ο ένας τον άλλο «πρέπει να μάθουμε εμείς και τα παιδιά μας καλά την ιστορία μας γιατί αλλιώς η ιστορία θα μας καταδικάσει να την ξαναζήσουμε…… τέτοια γεγονότα με τόσο αίμα και πόνο και καταστροφή δεν αξίζει να τα ζούμε οι άνθρωποι.» Ο φασισμός και ο ναζισμός είναι ότι πιο απάνθρωπο έφτιαξε η ανθρωπότητα και πρέπει να μην αφήνουμε να γεννιέται ποτέ και πουθενά. Δεν είναι καν ιδεολογία, δεν είναι παιχνίδι και κυρίως δεν είναι μαγκιά. Είναι έκφραση βαρβαρότητας και αρρώστιας ψυχισμού. Ιδιαίτερα στην παράδοση μας, στα ήθη, στα έθιμα και στη ορθοδοξία μας δεν χωράει τίποτε από τέτοιες βάρβαρες αντιλήψεις. Ο δικός μας πολιτισμός έλαμπε από αγάπη ( ο ύμνος της αγάπης του Απ. Παύλου που γράφτηκε στους Κορινθίους) ήταν φιλόξενος προς όλους (Ξένιος Ζευς) και ήταν προσφορά σε όλο τον κόσμο και σε ολόκληρη την ανθρωπότητα ( με την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας).
Μέγα Σπήλαιο
Η επίσκεψη μας στο Μέγα Σπήλαιο είχε πολύ πλάκα!!! Φτάσαμε στην κάτω είσοδο της μονής και ο π. Χρήστος με ένα τρελό sprint (παρά την ηλικία του) ανέβηκε τρέχοντας την ανηφόρα και τα σκαλιά και έκπληκτος διαπίστωσε ότι σε 10 λεπτά το μοναστήρι κλείνει για μία ώρα και έπρεπε όλοι γρήγορα να ανέβουμε για να προλάβουμε να προσκυνήσουμε. Τελικά είμαστε γρήγοροι και στο τρέξιμο και ας ήταν τεράστια ανηφόρα και εκατοντάδες σκαλοπάτια. Εδώ όμως μας βοήθησαν δύο υπέροχα παιδιά, φίλοι και συνεργάτες μας οι οποίοι για δέστε τι έκαναν… Η Ελένη και ο Δημήτρης δεν βρήκαν θέση για την εκδρομή και μας ακολούθησαν όλο το τριήμερο με το Ι.Χ τους. Βρέθηκαν λοιπόν στην κατάλληλη στιγμή για να ανεβάσουν στην ανηφόρα καμιά δεκαριά που είχαν προβλήματα στην ανάβαση. Προσκυνήσαμε λοιπόν γρήγορα-γρήγορα την θαυματουργή εικόνα της Παναγιάς της Σπηλιώτισσας, επισκεφτήκαμε τη μεγάλη σπηλιά που βρέθηκε η εικόνα της Παναγίας, μελετήσαμε στο αρχοντικό της μονής τους πίνακες – τοιχογραφίες που εξιστορούν όλη την ιστορία του μοναστηριού και θαυμάσαμε την επιβλητική αγριότητα του τοπίου.
Παναγία η Τρυπητή
Τελειώσαμε σύντομα στο Μ.Σπήλαιο και αυτό μας βόλεψε γιατί είχαμε αρχίσει όλοι να πεινάμε και πήραμε την κάθοδο προς το Αίγιο και πήγαμε κατευθείαν για προσκύνημα στην Παναγία την Τρυπητή. Είναι η θαυματουργική εικόνα της Παναγιάς που βρέθηκε στην τρύπα ενός βράχου και αποτελεί πλέον έναν από τους σημαντικότερους προσκυνηματικούς προορισμούς στη χώρα μας. Μετά το προσκύνημα λίγο πιο κάτω φάγαμε με πολύ όρεξη στα Σελιανίτικα δίπλα στη θάλασσα του Κορινθιακού Κόλπου αγναντεύοντας απέναντι την Ναύπακτο και τη διαδρομή προς το Γαλαξίδι.

Πάτρα – Αγ. Ανδρέας
Η δεύτερη μέρα όμως δεν είχε κλείσει ακόμα…… Ήταν αργά το απόγευμα μετά από τόση κούραση ήρθε όμως η ώρα για το μεγάλο προσκύνημα της εκδρομής, τον πολιούχο της Πάτρας, τον Αγ. Ανδρέα, τον πρωτόκλητο των Αποστόλων. Ένας από τους πιο όμορφους και επιβλητικούς ναούς μας υποδέχτηκε. Προσκυνήσαμε τα Άγια λείψανα, την τίμια Κάρα του και τον χιαστή σταυρό όπου τον ανέβασαν και τον σταύρωσαν ανάποδα με το κεφάλι προς τα κάτω όπως ο ίδιος το ζήτησε. Μέσα στο ναό είχαμε πολλά να θαυμάσουμε, την επιβλητικότητα του τεράστιου χώρου, το ύψος του τρούλου, τις υπέροχες τοιχογραφίες και τον τεράστιο ξυλόγλυπτο πολυέλαιο που όμοιος του δεν υπάρχει σ’ όλον τον κόσμο. Το υπόλοιπο της ημέρας είχε ξεκούραση και ελεύθερο πρόγραμμα. Όλοι γυρίσαμε και γνωρίσαμε την Πάτρα. Κάποιοι βρέθηκαν σε κέντρο γλεντιού και διασκέδασης και έδειξαν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο μέχρι μετά τα μεσάνυχτα. Το πόσο καλά περάσαμε όλοι στην Πάτρα φαινόταν κάθε πρωί από το χαμόγελο, το κέφι, την όρεξη και το τραγούδι. Η κούραση ήταν μεν μεγάλη γιατί επισκεφτήκαμε πολλά και σημαντικά μέρη αλλά η παρέα και το καλαμπούρι έφτιαχνε υπέροχες στιγμές μέσα και έξω από το λεωφορείο.
Κουτσελιό Ιωαννίνων
Τρίτη μέρα και η επιστροφή άρχισε η εκδρομή όμως οι επισκέψεις και οι ξεναγήσεις δεν τελειώνουν εδώ…… είχαμε πολλά ακόμα να δούμε. Πρώτος σημαντικός σταθμός η Ιερή πόλη του Μεσολογγίου. Επισκεφτήκαμε των κήπων των Ηρώων, ξεναγηθήκαμε στην Ιερή πόλη. Ο π. Χρήστος αναφέρθηκε στο ιστορικό της ιερής Εξόδου και στην λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου. Νομίζουμε ότι τα Καλάβρυτα και η Αγ. Λαύρα είναι η αρχή της Επανάστασης αλλά ο ηρωισμός με τους ελεύθερους πολιορκημένους του Μεσολογγίου έκριναν το αποτέλεσμα της Επανάστασης του 1821. Η ηρωική θυσία συγκίνησε ολόκληρη την οικουμένη. Στο μεταξύ μας στο εσωτερικό δηλαδή των αγωνιστών, σταμάτησε τις εμφύλιες διαμάχες και στο εξωτερικό συγκίνησε την Ευρώπη και τον κόσμο ολόκληρο και γέννησε το κίνημα των Φιλελλήνων, οι οποίοι, άλλοι ήρθαν εδώ και θυσιάστηκαν και άλλοι πίεζαν τις κυβερνήσεις τους να βοηθήσουν τον αγώνα μας. Φύγαμε χορτάτοι στην ψυχή και το πνεύμα μας από τους ιερούς τούτους τόπους. Ήταν ώρα να γεμίσουμε και τα στομάχια μας σε μια υπέροχη ταβέρνα με πεντανόστιμα φαγητά και άφθονα κοψίδια, στο χωριό Κουτσελιό Ιωαννίνων.
Ι. Μ. Παναγιάς Μικροκάστρου
Τελευταία μας ξενάγηση στο πανέμορφο και ιστορικό μοναστήρι της Παναγιάς του Μικροκάστρου, δίπλα στη Σιάτιστα. Προσκυνήσαμε δεκάδες Άγια λείψανα και τη θαυματουργική εικόνα της Παναγιάς. Μας μίλησε η γερόντισσα της μονής, κεραστήκαμε από τις μοναχές, θαυμάσαμε την ομορφιά και την αρχιτεκτονική του μοναστηριού και ξεκινήσαμε για την επιστροφή. Λίγο πριν φτάσουμε ο π. Χρήστος έκανε μια σούμα των όσων είδαμε, ζήσαμε και απολαύσαμε αυτό το τριήμερο και ήταν πάρα πολλά και ιδιαίτερα και υπέροχα όλα αυτά που είδαμε, ακούσαμε και αισθανθήκαμε. Όλοι υποσχεθήκαμε ότι θα είμαστε εκεί και στις επόμενες ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΑ. Η επόμενη ευκαιρία είναι πολύ κοντά, το Σάββατο 5 Αυγούστου στις 7πμ. Φεύγουμε από το Τρίλοφο για την κρουαζιέρα στο Άγιο Όρος. Κλείστε θέση σύντομα γιατί θα χάσετε……

Ακολουθήστε την προσπάθεια μας στα κοινωνικά δίκτυα